Juuli alguses sai viimaks teoks pidevalt edasilükkunud plaan teha kahel päeval testpurjetamine Dragonfly 25-ga ja uue Dragonfly 28 Performance mudeliga ning  järelkoolitus purjetamisoskuste lihvimiseks.  Ilm oli kõike muud kui meeldiv. Puhanguline tuul 7-11m/s koos pideva vihmaga. Täpselt sellised olud, mis ei paku puhkust ja mõnusat äraolemist ning muutsid purjetamise ja treeningud tegusateks tööpäevadeks.  Järgnevalt siis põgus ülevaade muljetest.

Esmakohtumine: Dragonfly 28 Performance. Üheltpoolt nagu teada ja tuntud, kuid teisalt oluliselt muudetud. Performance mudelil visuaalse poole pealt on muudetud küljeakende disaini ja sama „facelift“ tehti  ka  Sport ja Touring mudeli  puhul. Purjetamisomadusi puudutav tähtsaim muutus on ujukite disain. 50cm  pikem ujuki vööriosa ja  paremini laineid lõikav negatiivse kaldega ujuki vöör annavad 20% rohkem ujuvust. Kevadel Quorning Boats kuulutas, et üle 7m/s tuulega saab kiirust juurde 1,5kt ja laines käitumine on parem.  Sellele nüüd tahtsingi kinnitust saada. Saime purjetada u. 1-1,5m lainetes ja tõepoolest vahe oligi olemas! Alguses olin pessimistlikum ja eeldasin, et ei taju seda nii selgelt. Keskmisest kerest rohkem ettepoole ulatuv suurema mahuga ujuk lainesse minnes hoiab paadi rohkem vee peal. Kahjuks kiiruse osas nii veendunud kinnitust pole. Kuid tuginedes uute ujukite käitumisele, võib öelda küll, et kiiruse kasv on kindlapeale olemas. Uute ujukitega lööb  suurema lainega  „käiku kinni“ vähem, kui praegustega.  Soome lahe lainetes on sellest disainimuudatusest kindlasti palju kasu.

Dragonfly 28 Performance ja Dragonfly 32

Esmakohtumine: Dragonfly 25 – European Yacht of the year 2016, USA ajakiri „Sail“ tiitel Yacht of the Year 2016, Adriatic boat of the Year päevakruiserite kategoorias . Sellel beebiDragonfy’l on juba tiitleid omajagu. Heal lapsel ongi mitu nime. Aga tema populaarsus kajastub ka tellimisnumbrites. Mitte nagu  aasta auto tiitliga.  Suur show, lugejad ja ajakirjanikud teevad oma lõpuks oma valiku ning müüginumbrites on tipus hoopis teised tootjad ja mudelid…

Vahetu kogemus . Kas reklaamitu leiab kinnitust või mitte? Juba esimesed miilid andsid arusaama, et tegu on veelgi sportlikuma alusega kui Dragonfly28. Kui Dragonfly F28 on sportlik pereauto, siis DF 25 on sportauto. Erksam, tundlikum ja elavam . Üldistes kiirusomadustes on ta DF 28-ga suhteliselt sarnane. DF 28 jääb praegu siiski  erinevate tuuletugevuste ja kursside kokkuvõttes Quorning Boatsi kiireimaks aluseks.  Aga see ei pisenda DF 25 väärtust. DF 25 on võimeline purjetama ühe ujuki peal nagu puhtatõuline võistluspaat.  Ja seda me ka korduvalt tegime! Tunne oli vinge. Nägin ka oma silmaga, kui efektiivselt toimis suurendatud mahuga ujuk. Sukeldudes lainesse suutis  ta vee alt nagu õngekork välja vupsata. Tõsi, sellise piiri peal purjetamine nõuab  kogemust. Mugavat kulgemist saab endale lubada ekstreemsusteni minemata. DF 25 on varustatud isepautiva fokaga.  Single handed purjetamises  super hea lisa. Sellega võib rahulikult selga higiseks saamata vastu tuult mööda Pirita jõge krüssata ning teised alused selja taha jätta.  Elamistingimused on sarnaselt seljakotiga reisimisele- kõik hädavajalik on olemas. Nädalavahetuse purjetamiseks polegi midagi enamat vajagi. Siseruumi saab oluliselt suurendada kokpiti telgiga ja siis on 25 jala kohta ruumikust küllaldaselt.

Dragonfly 25 Sport ja Dragonfly 28 Touring

Ühesõnaga- kõik, mis on reklaamvoldikutes ja –tekstides lubatud, see toimib just kirjeldatud viisil. Dragonfly 25 on suurepärane päevakruiser   mõistliku hinna ja toimiva järelturuga.

Tekkis huvi? Tule purjetama ja saad kuulda rohkem üksikasju!