Ajalugu

Ajalugu2016-12-22T12:19:29+00:00

“Minu viimaseks paadiks oli Dragonfly 800. Kümne aasta jooksul kogunes mulle temaga seoses ohtralt õnnelikke mälestusi. Kui kõrge vanus mind purjetamisest loobuma sundis, lahkusin temast pisarsilmil.“

Paul Elvström, Taani

48 aastat ajalugu

Quorning Boats alustas tööd 1967 aastal, kui Børge Quorning hakkas ehitama kvaliteetseid, kiireid ja turvalisi trimaraane.

Nüüdseks on Quorning Boats nime all valmistatud umbes 850 paati, alates 16 jala pikkustest ja lõpetades 52 jala pikkustega. Alates 1981. aastal välja tulnud Dragonfly 25 MK 1 paadist on tegu olnud eksklusiivselt Dragonfly trimaraanidega.

1995 aastal võttis laevatehases juba 17 aastat töötanud Jens Quorning pärast nelja-aastast üleminekuperioodi oma isa äri täielikult üle.

1988-89 aastatel välja töötatud Swing Wing süsteem avas Dragonfly 800 Swing Wing transporditava mudeliga uksed täiesti uuele ajastule. Uudne kokkuvoltimismeetod võimaldas paadi laiust paari minutiga otse kokpitist ja tööriistu kasutamata poole võrra vähendada. Sellest ajast peale pole tehases valmistatud ühtegi voltimatut trimaraani.

Kõik Quorning Boats’i paadid tehakse tellimustööna, täites iga kliendi personaalsed unistused ja erisoovid. Kohalike esindajate kaudu müüakse Dragonfly paate otse laevatehasest üle kogu maailma.

Quorning Boats on võitnud mitmeid rahvusvahelisi auhindu ning preemiaid, näiteks kolmekordne nominatsioon USA „Aasta paadi“ preemiale, ning 2001 aasta „Danish Industriel Designaward“ auhind, mille Taani kroonprints Frederik isiklikult üle andis. Prantsusmaal nomineeriti Dragonfly aasta parimaks mitmekereliseks laevaks. Dragonfly 920 Extreme kannab auga tiitlit „Euroopa parim jaht aastal 2004“, Dragonfly 35 Ultimate pärjati sama auhinnaga aastal 2008.

Dragonfly paatide puhul on selgelt näha, et Børge ja Jensi meisterlikkus lähtub nende 50 ja 30 aastat kestnud purjetuskogemusest. Ka tehnoloogia arengul on siin suur roll – alates Dragonfly 35 mudelist on insener Steen Olsen suutnud uute 3D-modelleerimistehnoloogiate abil optimeerida nii sõidukite disaini, materjale, tugevust ja kaalu. Uute paatide arendamisel kasutatakse ka viieteljelist CNC-freestehnikat.